Поради психолога

7 часточок щастя

Великий французький філософ Жан-Жак Руссо вважав, що для щастя потрібні три умови: хороший банківський рахунок, хороший кухар і хороший шлунок. Але результати досліджень психологів, опубліковані в американському науково-популярному журналі "Psychology Today", показують, що ближче до істини був Козьма Прутков, який сказав: "Якщо хочеш бути щасливим - будь ним!". У всякому разі, американські психологи вказують сім конкретних способів стати щасливим.

1. Любіть своїх близьких.

Приділяйте більше часу тим, кого Ви любите, і Ви частіше будете почувати себе щасливим.

2. Віддавайте багато сил своїй улюбленій професії.

Якщо Ви любите свою роботу, працюйте як можна більше. Якщо не любите - постарайтеся її змінити: це буде в кінцевому підсумку вигідніше і для Вас, і для суспільства. На роботі ми проводимо велику частину свого життя, і не можна перетворювати цей час на катування.

3. Допомагайте іншим людям.

У нас глибоко закладений альтруїзм - потреба безкорисливо допомагати оточуючим. Допомагаючи іншим, Ви, по-перше, підвищуєте самоповагу, по-друге, знімаєте з себе психічні та фізичні стреси. Результат - підвищення задоволеності життям, тобто наближення до щастя.

4. Постарайтеся бути щасливим!

Поспостерігайте за собою, з'ясуйте, подумайте, що викликає у Вас гарний настрій, що Вас тішить, і прагніть до цього (зрозуміло, не вступаючи в суперечність з Кримінальним кодексом).

5. Фізична активність.

Будь-яка фізична активність доставляє здоровій людині справжню насолоду. Академік Павлов називав це почуття "м'язовою радістю". Є думка, що при фізичних зусиллях в мозку виробляються речовини, що призводять до ейфорії. Годяться біг, ходьба на лижах, будь-які види спорту, танець - все, що Вам доступно. Вийшовши рано вранці з лопатою, розкидайте сніг від під'їзду - і Ви відчуєте себе щасливим.

6. Внесіть у своє життя елемент новизни.

Нас з дитинства виховують у впевненості, що хороше тільки розмірене життя. Постійний режим дня, стійкі звички, прихильність до одного місця роботи, кола спілкування, що склався, своєму постійному кафе або кінотеатру, проведення відпустки з року в рік в одному і тому ж місці - все це непогано, але людині потрібна новизна, можливість імпровізації. Робіть час від часу "перебивку" - наприклад, спробуйте іноді їздити на службу незвичайним маршрутом, заведіть нове хобі, візьміть відпустку в нетрадиційний сезон ...

7. Не впадайте у відчай, якщо часом відчуваєте себе глибоко нещасним.

Це закон психологічного маятника: якщо сьогодні Ви щасливі, неминуче прийде і зворотній стан, причому ті, у кого маятник особливо сильно відхиляється в "плюсову" сторону, повинні примиритися з тим, що великі будуть і "мінусові" відмахи.

Як самоорганізуватися і вибудувати робочий день

1. Розставте пріоритети.

Причому зробіть це правильно. Пам'ятайте: є найважливіші задачі, є другорядні, а є ті, які можуть почекати. Причому друге і третє - це не тотожні поняття.

2. Грамотно розставте цілі.

Це стосується загальних цілей по життю - дотримуйтесь від глобальних до більш дрібних, і тоді ви побачите, що на реалізацію одних вам знадобиться дуже багато часу, а інші, якими ви думали займатися спочатку, можна і зовсім пропустити. Збудуйте систему етапів, що ведуть до досягнення ваших великих цілей, - це допоможе відстежувати свій прогрес.

3. Розпишіть свої плани.

Жити за планом - це не так одноманітно і нудно, як вам здається. Та й ніхто не змушує розписувати все до секунди і в точності це виконувати. Просто коли у вас буде список справ перед очима, вам легше буде зорієнтуватися, з чого почати роботу і в який час якими справами займатися. Хороший варіант - розділити справи на «термінові» і «необов'язкові», а протягом дня, розправившись з одними, приступати до виконання інших.

4. Пам'ятайте: чим більші завдання, тим важче приступити до її вирішення.

В даному випадку краще поділити весь обсяг роботи на більш дрібні завдання - і приступити до їх виконання буде легше. Можна навіть почати з найбільш приємних моментів, щоб втягнутися в робочий процес з головою.

5. Навчіться відмовляти.

Вас постійно смикають і відволікають з приводу і без? Звичайно, це не дає можливості нормально виконувати роботу і розвивати ідеї. Тому навчіться говорити «ні», коли вас відволікають.

6. Слухайте свій організм.

«Совам» не варто відводити на рішення численних або важливих завдань першу половину дня. «Жайворонкам», відповідно, другу. Коли ваш організм готовий до навантаження, тоді і дійте - ефект у такому випадку буде максимальний.

Кiлькiсть переглядiв: 140

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.